آیا عطر موجب جدایی می شود؟!
آیا به این موضوع که هدیه دادن و هدیه گرفتن عطر باعث اختلاف در رابطه و جدایی می‌شود اعتقاد دارید؟ چند نفر را در اطرافیانتان می‌شناسید که برای همسر و نامزد خود عطر نمی‌خرند چون می‌ترسند تنش‌های سختی در رابطه شان ایجاد شده و در مسیر شکست و نافرجامی قرار بگیرند؟
کسی نمی‌داند اینکه عطر جدایی می آورد چرا و چگونه به باورهای بعضی از مردم راه پیدا کرده است اما آنچه که مشخص است بوی بد و آزار دهنده افراد، عامل مهم جدایی، تنفر و فاصله گرفتن است تا رایحه خوش! انسانها رایحه خوش و این نوع هدایا را بیشتر می‌پسندند تا پذیرش بوی بد دیگران!
آیا عطر جدایی می آورد؟
آیا عطر موجب جدایی می شود؟!

خانم‌ها عامل اصلی

حالا که خانم‌ها عامل اصلی این شایعه شناخته شده‌اند از 20 خانم هنگام خرید و یا تست عطر در مورد این موضوع پرسش شد، 15 نفر آنها هیچ اعتقادی نداشتند و 5 نفر باقی مانده هم آن را تایید نکردند. فقط عکس‌العمل‌شان طوری بود که مشخص شد در عمق وجودشان به این موضوع اعتقاد دارند و ترجیح می‌دهند هیچ وقت از همسر خود عطر هدیه نگیرند. از این 5 نفر هیچ کدام نمی‌دانستند کی و کجا برای بار اول این موضوع را شنیده‌اند که این چنین در عمق باورهایشان فرو رفته است. پاسخ آنها اینگونه بود: حالا این همه کادو، چرا عطر! هدیه گرفتن را دوست دارم ولی اگر عطر کادو بگیرم حالم گرفته می‌شه. همش فکر می‌کنم یه اتفاقی می‌افته و حسابی دعوامون می‌شه. واسه همین همون اول به همسرم گفتم هیچ وقت به من عطر ( ادکلن ) کادو نده و من هم هیچ وقت به خرید عطر برای همسرم اقدام نمی‌کنم.

شایعه فقط در مرزهای کشور

این باور که عطر موجب جدایی می‌شود محدود به مرزهای ایران است با جست‌و‌جو و تحقیق در فرهنگ سایر ملل، کشور و سرزمینی را نیافتیم که همسران علاقه‌ای به هدیه گرفتن عطر از هم را نداشته باشند، بلکه برعکس عطر نمادی عاشقانه است و فرصتی برای ابراز محبت
هدیه گرفتن عطر
هدیه گرفتن عطر

ریشه‌یابی در بن بست

به دنبال رگ و ریشه این باور که به نظر می رسد از شایعه‌های رو به فراموشی است همه جا سرک کشیدیم ولی برخلاف بیشتر باورها هیچ روایت و داستانی پیدا نکردیم و بدون شک این شایعه به تجربه شخصی یک یا چند زوج برمی‌گردد که پس از هدیه دادن یا گرفتن عطر دچار مشکل و اختلاف شده‌اند آن قدر که جدایی را به با هم بودن ترجیح دادند ولی این حرف آنقدر پیش پا افتاده و رنگ و رو رفته است که نمی‌توان به عنوان باوری عمومی و قابل احترام در مورد آن صحبت کرد. یک شایعه بی اساس که بهتر است در اولین فرصت دور بیندازید و از هدیه گرفتن عطر لذت ببرید. روانشناسان می‌گویند بو و رایحه این قدرت را دارد که بیشتر از همه خاطرات در ذهن بماند و حتی جاودانه شود. بر همین اساس هدیه دادن عطر ( ادکلن ) نه تنها شوم نیست بلکه می‌تواند نقش یک خاطره خوب را بازی کند. براساس نظر کارشناسان، رایحه و عطر خوش تا مدتها در خاطر فرد مقابل باقی می‌ماند و حتی با استشمام یک رایحه پس از گذشت چند سال، فرد سریع به یاد خاطرات گذشته خواهد افتاد، یادآوری گذشته یکی از کاربردهای رایحه و عطر است، ضمن اینکه تاثیرات بو و رایحه بر انسانها از هزاران سال قبل تا‌ به‌ امروز دور از نظر نمانده و تاثیرات درمانی آن به ثبت رسیده است.